Στην Ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε θέματα και αποσπάσματα που δεν εντάσσονται στις προηγούμενες ενότητες

 

Οι δημοκρατικές καταβολές στο σύστημα του Καποδίστρια δεν εντοπίζονται στην κεντρική διοίκηση του συστήματος με το οποίο κυβέρνησε, για τους ευνόητους λόγους που αναφέραμε ήδη. Όπως είπαμε, ο Καποδίστριας με τα βλέμματα των ευρωπαίων πάνω του και τα δεδομένα αντιδημοκρατικά αισθήματα των δυνάμεων που είχαν επιρροή στα ελληνικά πράγματα, θα είναι προσεκτικός σε όλες τις κινήσεις του. Παρά το γεγονός ότι οι δημοκρατικές του αντιλήψεις δεν έχουν εμφανή θέση στο προσωρινό πολίτευμα που θα εισηγηθεί και θα εγκρίνει η Βουλή, αυτές βρίσκονται στην βάση του συστήματός του.

Κι ενώ σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης τα πράγματα είναι λίγο πολύ γνωστά, σε επίπεδο τοπικής διοίκησης ο Καποδίστριας θα επιμείνει στην ελληνική πολιτική παράδοση των κοινοτήτων και των Κοινών τα οποία παραμένουν ενεργά μεν κάτω από το σύστημά του, αλλά αναβαθμισμένα σε σχέση με την περίοδο της τουρκοκρατίας. Αυτός είναι κι ο ουσιαστικός λόγος για τον οποίο ακόμη λοιδορείται ο Καποδίστριας από τους ολιγαρχικούς απόγονους των προεστών και των κοτζαμπάσηδων.

Τρείς εκπομπές στο Ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας για τον Ι. Καποδίστρια και τις συκοφαντίες της Επιτροπής 2021. Τις εκπομπές επιμελείται ο θεολόγος Λέων Μπράνγκ με καλεσμένο τον κ. Νικόλαο Καρζή.

1η εκπομπή " Ι.ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΒΕΤΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ" 29-05-2020

2η εκπομπή "ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΗΘΟΣ ΤΟΥ Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ" 05-06-2020

3η εκπομπή "Ι.ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑ" 12-06-2020

 

Ήδη επί Τουρκοκρατίας, και με κορύφωση τα έτη μετά την απελευθέρωση, το Δυτικό-κοσμικό Πνεύμα έχει εισβάλει σε τέτοιο βαθμό στην Ελλάδα, ώστε να απειλή την παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας, μα και της Ανατολής γενικώτερα. Η δυτική ιδεολογία είχε δημιουργήσει μία κοσμική παράδοση, η οποία εστόχευε στην ελαχιστοποίηση του ρόλου της Εκκλησίας.Παρατηρείται αύξησις της θρησκευτικής αδιαφορίας, αλλά και της αθεΐας, με ενδεικτικό παράδειγμα την περίπτωση του Θεοφίλου Καΐρη, ο οποίος, αν και ιερέας, ων επηρεασμένος από την Γαλλική Επανάσταση θέλησε να επιβάλη την δική του θρησκεία (ειδικώς σχεδιασμένος ναός, ειδικές εορτές, τελετές, προσευχές, έως και ειδικό ημερολόγιο, ακολουθών ως προς ετούτο το σημείο, ακριβώς τα πρότυπα της Γαλλικής Επαναστάσεως), αρνούμενος τον Χριστιανισμό.

Υποτιμάται η πνευματικότης της Ρωμανίας και του παραδοσιακού κοινοτικού πνεύματος, η οποία αρχίζει να υποχωρή ενώπιον ενός προοδευτικώς αυξανομένου ατομισμού, χαρακτηριστικού του δυτικού – αστικού πνεύματος. Η δουλική αυτή στροφή προς την Δύση, που είχε αρχίσει ακόμα και προ της πτώσεως της «Βασιλεύουσας» το 1453, κορυφώθηκε κατά τας αρχάς και τα μέσα του 19ου (ΙΘ) αιώνος, εξεφράσθη δε δια της δημιουργίας κομμάτων, τα οποία έφερον ως τίτλον τους τον επιθετικό προσδιορισμό του ονόματος της χώρας εκ της οποίας εξηρτώντο και την πολιτική της οποίας προωθούσαν (βλέπε Αγγλικό και Γαλλικό κόμμα). Η ‘αιρετική’ και ‘φραγκική’ Ευρώπη γίνεται μέσω του κύκλου των Ελλήνων Διαφωτιστών και κυρίως δια του Κοραή, ‘πεφωτισμένη’ και η στροφή προς αυτήν θεωρείται αναγκαία για την επιβίωση του Έθνους. Θα προσπαθήσουν λοιπόν την σύζευξη της Ανατολής μετά του δυτικού τρόπου ζωής, κίνησις, η οποία θα εξιδανικευθή εντέχνως δια της θεωρίας της λεγομένης «μετακενώσεως», συμφώνως προς την οποίαν, ο (αρχαιο-)ελληνικός χαρακτήρας του δυτικού πολιτισμού επιστρέφει, υποτίθεται, στην αρχική του κοιτίδα, την Ελλάδα.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Περιφερειακό Συμβούλιο: Αυστηρό μήνυμα προς την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» για το σεβασμό της προσωπικότητας και της παρακαταθήκης του Ιωάννη Καποδίστρια

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων κατά την συνεδρίασή του τις 28.05.2020 μετά από διαλογική συζήτηση, με αφορμή τον χαρακτηρισμό του Ιωάννη Καποδίστρια, πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας, ως δικτάτορα, από μέλος της Εθνικής Επιτροπής για τις εορταστικές εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 εξέδωσε το παρακάτω ψήφισμα:

1.Ο Ιωάννης Καποδίστριας ήταν και παραμένει μια εμβληματική προσωπικότητα η οποία έχει καταξιωθεί στη συνείδηση του Επτανησιακού, Ελληνικού αλλά και του Ευρωπαϊκού λαού ως σύμβολο που κανείς δεν μπορεί να αμαυρώσει με επιπόλαιους, σκόπιμους, ανιστόρητους και κακόβουλους χαρακτηρισμούς παραχαράσσοντας την ιστορική αλήθεια.

2.Ο Ιωάννης Καποδίστριας αποτελεί για όλους τους Έλληνες τον άσβηστο πυρσό της εθνικής μας αυτοσυνείδησης που μεταλαμπαδεύεται από γενιά σε γενιά ως μια ιστορική συνέχεια. Η παραχάραξη της ιστορικής αλήθειας έχει στόχο να αποκόψει τον ομφάλιο λώρο που αενάως τροφοδοτεί όλα τα πολιτιστικά, κοινωνικά και πανανθρώπινα χαρίσματα αυτού του λαού.

3.Η προσήλωση του Ιωάννη Καποδίστρια στο καθήκον, η ανιδιοτέλειά του -καθώς δεν εισέπραξε ποτέ την αντιμισθία που η Βουλή του ενέκρινε- και η πίστη του για την ανάγκη να λειτουργήσει το νεοσύστατο Ελληνικό κράτος με κανόνες ισονομίας και δικαίου, ανεξάρτητου από υποτέλειες και ξένες επιρροές, του στέρησε το δικαίωμα εις την ζωή.

Ο ομότιμος καθηγητής στο Πάντειο , Γιώργος Κοντογιώργης, αναφερόμενος στον 98.4 στην επίθεση που δέχτηκε από μέλη της Επιτροπής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 , ο Ιωάννης Καποδίστριας, ως «δικτάτορας», επιχείρησε να περιγράψει την ουσία που κρύβεται πίσω από αυτή την αήθη επίθεση και που κατά τον ίδιο , επιχειρείται να απομονώσει ως συμβολή του σύγχρονου ελληνικού κράτους σε αυτά τα 200 χρόνια σε ότι συγκροτεί την Ελλάδα και όχι το αληθινό νόημα του τι συγκροτούσε ο Ελληνισμός ως Έθνος και ως οικουμενικό κοσμοσύστημα , γεγονός που τον οδήγησε και στην Επανάσταση του 1821. Όπως είπε ο Καποδίστριας , ίσως υπήρξε ο τελευταίος Έλληνας ηγέτης που επιχείρησε σε τρεις άξονες και ως πολιτικός με ορίζοντα μέλλοντος και όχι ως κακέκτυπο αντιγραφής συστημάτων της Δύσης, να περιγράψει και να θεμελιώσει, ένα αμιγώς ελληνοκεντρικό και άρα πλανητικής διάστασης δημοκρατικό σύστημα με αυτό-οργάνωση της κοινωνίας και διαρκή λογοδοσία των πολιτικών του εκπροσώπων. Έδωσε μάλιστα και ψήγματα αυτής της προωθητικής του άποψης , στο πως καθιέρωσε το σύστημα της αυτονομίας αυτής των πολιτών στο Σύνταγμα της Ελβετίας.